Μήνυμα Δημάρχου Βέροιας για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων
- Αναρτήθηκε από τον Χρήστος Βοργιάδης
- Κατηγορία Αυτοδιοίκηση
Μία από τις πιο οδυνηρές στιγμές της ιστορίας μας, η Γενοκτονία των Ποντίων, τιμάται αυτές τις μέρες, υπενθυμίζοντας τους εκατοντάδες χιλιάδες αθώους που σφαγιάστηκαν ή εκτοπίστηκαν από τις πατρογονικές τους εστίες.
Η μνήμη των 353.000 Ποντίων που εξολοθρεύθηκαν σε ένα ανηλεές προγκόμ από το κίνημα των Νεότουρκων, έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της φρίκης που έζησαν οι Έλληνες του Πόντου.
Η αναγνώριση από πλευράς της διεθνούς κοινότητας είναι επιβεβλημένη στο πλαίσιο προάσπισης της ιστορίας μας. Διαχρονική προσπάθεια αποτελεί η διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης προκειμένου να λειτουργήσει συμβολικά και αποτρεπτικά στο μέλλον.
Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων», ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα και έθεσε σε εφαρμογή, το 1919, το σχέδιο εξόντωσης των Ελλήνων του Πόντου.
Όσοι επέζησαν από την βαρβαρότητα συνέβαλαν με όλες τους τις δυνάμεις,ως ένα ζωντανό κύτταρο της ιστορικής διαδρομής και του πολιτισμού,στην ανόρθωση του Ελληνικού κράτους. Διατήρησαν την ελληνική γλώσσα, τα ήθη και έθιμα. Όταν εγκαταστάθηκαν στις νέες πατρίδες διαφύλαξαν αναλλοίωτα τα αισθήματα υπερηφάνειας και αξιοπρέπειας.
Ο Δήμος Βέροιας τιμά και φέτος τη 19η Μαΐου, 106 χρόνια μετά την Γενοκτονία των Ποντίων. Το κτίριο του Δημαρχείου θα φωτιστεί με κόκκινο χρώμα και μαύρες σημαίες, «για το αίμα των αθώων ανθρώπων και το διαχρονικό πένθος».
Ο Δήμαρχος Βέροιας
Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης
Τελευταία άρθρα από τον/την Χρήστος Βοργιάδης
- Πρώτο πακέτο 7 μέτρων στήριξης της ελληνικής αλιείας ανακοίνωσε ο ΥπΑΑΤ Μαργαρίτης Σχοινάς μετά από σύσκεψη με αλιείς
- ΑΑΔΕ: Παρουσίαση της νέας εφαρμογής για την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης 2026
- «Βόμβα» του Ισημερινού με Γερμανία
- Μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων - Το πράσινο υδρογόνο μπαίνει δυναμικά στη βιομηχανία της Ευρώπης
- Γιάννης Ανδριανός: Στόχος η ουσιαστική αναβάθμιση του Κονιάρειου Ινστιτούτου Εσπεριδοειδών Κορινθίας










